Jó reggelt, Hold! -- ∞

II. 
Hold? Te miért vagy még fel?
Miért kínzol, miért fájsz, nem bennem
De messze, idegenbe, ahol talán
Más is lát téged, s benned engem.
Így lett reggel 8-ból végtelen
Mert az óra nem váltott, míg írtam
Hogy higgy nekem, nem kérem

Nézd itt a tollal ontom a vérem a papírra
Egy részem átvált regényre, vagy versre...
aligha. Úgy tűnik, e körforgást újrakezdtem
Úgy tűnik, e körforgást újrakezdtem.

Nem kellett volna felrúgni a nyolcast
-- Te miért vagy még fel?
kérdezem a Holdat...

I.
Jó reggelt, Hold. Jó reggelt, álmatlanság
Jó reggelt, reggel 8 óra!
Jó reggelt, végre vége az estének
Ami hasonlított egy döntött nyolcasra.

Horgonyt vetett elmém,
Ébren vagyok először
Másodjára könnyebb
Mert a felkelés előtör.

Miért néz rám még mindig?
Félig kivert szemével odafentről
Míg én megyek, sietek
El a világ végéről?

Vissza, talán megtalálom 'miért jöttem
Vissza... miért jöttem vissza?
Az elmém nem kapja meg amit akart
Szavak jelentéssel ürességet adnak
inkább, minthogy értelemmel töltenének fel...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése